zaterdag 27 april 2013

NOG EEN T-SHIRTJURK nieuwe stijl

Ik heb de smaak weer even te pakken deze week. Ik had nog een frisblauwe longsleeve liggen die nog nooit was gedragen. De kleur kon ik op een of andere manier nergens mee combineren.
Behalve met dat frisse groen waar kleine boef niets van heeft liggen in haar kast. En laat ik daar nou nog net een piepklein restantje van hebben liggen!

Kleine boef op de trampoline, wat een lol


Dit is het resultaat... lekker fris voor het voorjaar! Wel een wat strakker jurkje helaas, als was dit shirt qua maatgeving een stuk groter (86/92) terwijl het rode T-shirt slechts maat 80 was. Zo zie je maar...niets zomaar aannemen. Het zal mijn onervarenheid wel zijn.

Het jurkje kan net en omdat de kleuren zo sportief bij elkaar staan is het niet zo heel erg dat ie iets strakker valt. Maar achteraf had ik hem liever iets ruimer gehad. Nu zie je soms haar bolle babybuikje. Maar ach, ook wel weer schattig.

De legging kon er ook nog net uit. Ik had nog een klein stukje kobaltblauw tricot haakband liggen (was op grote rollen bij de Kruidvat laatst) en dat heb ik net boven haar knie erop genaaid. Lijkt wel grappig al die lijnen/vakken met frisse kleuren. Nieuwe schoentjes eronder en kleine boef heeft er weer een extra setje bij.

Voor de oudste ben ik ook bezig, maar dat is voor deze beginner nog een heel project! Een colbertjasje uit de voorlaatste Knippie (moeilijkheidsgraad 3 stippen!!!). Ook in dat frisse groen.
Hij is bijna af, alleen nog de mouwen en daarna knoopsgaten e.d. Maar dat doe ik liever allemaal tijdens naailes. Hopelijk gauw een update, want ik ben megatrots dat ik dat inmiddels al kan maken (onder begeleiding weliswaar).

4 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig! Weer zo'n leuke set en zo'n babybuikje mag nu nog :)
    Leuke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk setje, net als de rood/rose combinatie.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit leuk geworden. Ik heb ook nog even terug gekeken naar het rode setje. Dit idee moet ik echt even gaan onthouden.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen