donderdag 25 april 2013

KROONTJE haken

Gelukt hoor, ik heb m'n eerste project gehaakt! Met alleen wat ervaring van de lagere school (de pannenlap) ver in m'n herinnering, een basiscursus haken via YouTube en deze geweldige beschrijving van de Haakbrigade (met foto's) ben ik aan de slag gegaan.



Eerst de basis (YouTube hielp met de eerste 3 toeren), toen een paar losse lussen en een stokje (een stokje?? Ook hier stond een filmpje van op YouTube) en heel veel andere dingen (picot??? Halve vaste???)

Het laatste boogje (links op foto) van de kroon is niet helemaal gelukt. Maar het is bijna 23.00 uur, m'n bedje roept en morgen heeft dochterlief Koningsspelen op school. Het moet maar even. Ach... Toch best blij met t resultaat. Dat zelf ik met 0,0 haakervaring in een kleine 10 minuten een echt kroontje kan fabriceren.

2 opmerkingen:

  1. Dat vind ik knap voor de eerste keer. Wie weet krijg je er een nieuwe hobby erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Doortje! Een haakwonder zal ik nooit worden (ik zag afgelopen week iemand in een winkel die me inspireerde tot dit kroontje, zij maakte de mooiste knuffels!). Maar een bloem als applicatie zou misschien een leuk volgend project kunnen zijn.

      Verwijderen