zaterdag 9 maart 2013

GETEKENDE PATRONEN BEWAREN

Ben je net zo'n chaoot als ik soms? Hoe bewaar jij je getekende patronen?
Ik had ze altijd los liggen, slordig, klaar om door elkaar te geraken. Meestal kwam het er dan op neer dat ik ze bij hergebruik nog een keer moest tekenen.

Maar nu heb ik een oplossing!
Ik heb een map gekocht met A4 insteekhoezen erin vast. Elk patroon krijgt afzonderlijk van elkaar een eigen insteekhoes.

En om het nog overzichtelijker te maken gaf een vriendin de handige tip om bij de vermelding van patroon (bv. Knippie 4/2012, jurkje) een kleine tekening te maken van het betreffende kledingstuk. Dat nog even voorzien van een heel klein stukje stof en voila, in oogopslag zie je het patroon en door de stof herinner je je precies welk kledingstuk je ook weer had gemaakt!

Helemaal met een flink leeftijdsverschil tussen mijn beide meiden ideaal. Want dat heerlijke lievelingsjurkje van de oudste maak ik over een paar jaar gewoon nog een keer voor de jongste. Ander stofje, andere look en weer helemaal hip.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten